
La Diputació de Barcelona reafirma el seu compromís amb la defensa dels drets LGBTI
El passat 25 de juny de 2026, durant el Ple ordinari celebrat a la seu de Can Serra, la Diputació de Barcelona va aprovar una important moció amb motiu del Dia internacional de l’Alliberament LGBTI, que se celebra el 28 de juny.
En el text, es destaca la necessitat d’«assenyalar el compromís de la Diputació en la defensa dels drets LGBTI i l’erradicació de la fòbia contra aquest col·lectiu». A més, es va fomentar la importància dels municipis en la implementació d’«estratègies locals que combatin la discriminació i promoguin la diversitat sexual». Es subratlla que és fonamental continuar cooperant amb els moviments associatius LGBTI+i feministes per fer front a les desigualtats i forma d’exclusió.
La moció també va recalcar que moltes persones LGBTI+ encara enfronten situacions de discriminació en sectors com l’educació, la salut o l’accés als serveis públics. Així mateix, el Ple va aprovar la creació d’un nou recurs al Catàleg de serveis adreçat a la comunitat LGBTI+ amb un pressupost de 439.000 euros.
Durant la sessió, es va decidir a més sumar esforços per modificar la plantilla de certs organismes i donar suport a diverses iniciatives municipals, amb l’objectiu de millorar les condicions laborals i l’ordenació dels recursos humans.
Altres iniciatives aprovades durant el Ple
El Ple també va aprovar la cessió gratuïta d’un terreny a l’Ajuntament d’Albinyana per a un aparcament provisional i va ratificar diversos acords que facilitaran la gestió tributària dels ajuntaments.
L’esdeveniment reafirma la voluntat de la Diputació de Barcelona d’alinear les seves accions amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per a una societat més justa i equitativa.
