
Un increment notable en la recollida selectiva
Gràcies a la implantació d’un nou sistema de recollida de residus, la zona de Camí Ral, avinguda del Maresme i els carrers de Sant Pere i Sant Agustí han experimentat un notable increment del 56,25% en la recollida selectiva. Des de la seva posada en marxa el passat 1 de desembre, aquest sistema ha permès als veïns accedir a contenidors tancats que garanteixen una millor gestió dels residus.
Avaluació positiva dels resultats
En els primers sis mesos de funcionament, s’ha registrat un sorprenent augment de gairebé 30% en la separació dels residus. L’alta taxa de participació dels veïns, amb un 90% que ha recollit clauers per accedir als contenidors tancats, juntament amb la baixa taxa de residus impropis, demostra la bona acceptació del sistema. Només un 15,37% d’errors s’han detectat en els envasos i un 0,76% en orgànica.
Compromís per la sostenibilitat
El nou sistema no només millora la traçabilitat dels residus, sinó que també redueix l’abandonament incontrolat, fomentant una separació correcta. Mataró destaca la seva voluntat d’assolir els objectius de reciclatge marcats per Europa, que preveuen un 60% de recollida selectiva per al 2030 i un 65% per al 2035.
La ciutat continua treballant estretament amb els seus veïns per millorar la gestió de residus i garantir un entorn més net i sostenible.
