
Mataró presenta la ‘Red de MujerES’ en pro del lideratge femení
El 22 de juny, la vicepresidenta del Govern espanyol i ministra de Treball, Yolanda Díaz, va ser la responsable del llançament de la ‘Red de MujerES’ al TecnoCampus de Mataró. Aquesta iniciativa forma part del programa designat per a Mataró, Capital Espanyola de l’Economia Social 2026. La creació d’aquesta xarxa té com a objectiu establir un espai dedicat a l’aprenentatge, la cooperació i l’intercanvi de coneixements.
En l’acte també va participar l’alcalde David Bote, qui va destacar la rellevància que les dones tenen en les iniciatives d’Economia Social. Juntament amb la ministra i altres personalitats, van presentar un manifest per reconèixer la importància del paper femení en models basats en la cooperació. Aquesta xarxa neix per visibilitzar les iniciatives impulsades per dones, analitzar instruments amb perspectiva de gènere i consolidar una comunitat col·laborativa que fomenti el desenvolupament de capacitats.
Representativitat i futur
Més del 60% de la força laboral en l’Economia Social són dones, però aquest percentatge no es reflecteix en posicions de lideratge. Amb aquest llançament, es preveu un pla de treball que inclou trobades anuals i la creació d’un mapa d’iniciatives liderades per dones.
